Какво да правиш, когато дрехите ти не се съчетават така добре в действителност, както си представяш

Модният стилист в главата ми се е развихрил и създава уникален тоалет след уникален тоалет. С въодушевление започвам да вадя дрехите от гардероба и за мой ужас действителността няма нищо общо с моите представи. Така установих, че най-добрият начин да прецениш кое с кое си отива и стои добре, е да го облечеш - да живеят модните ревюта в хола и фотосесиите пред огледалото. 


В предния пост споделих кои са моите съвети
как да се обличаш, когато не се харесваш и смяташ, че нищо не ти стои добре, а сега ще се опитам да помисля как да оползотворим по-добре дрехите, които имаме в гардероба си. 

1. Предварително пробване на комбинации

Смятам, че най-удобният начин да се приготвим бързо преди излизане, е да имаме предварително одобрени комбинации. Не веднъж ми се е случвало обувките да не подхождат на панталона, който съм избрала, а те пък да са били предвидени да се вържат с чантата, която е в същата тоналност на блузата, около която е изграден целият аутфит. Затова моята стратегия е да имам поне няколко предварително избрани тоалета за един и същи повод, за да имам опции и да не губя време в излишни приготовления в последния момент.  

2. Капсулен гардероб

Много идеи могат да се вземат от концепцията за капсулен гардероб. Въпреки, че изглежда супер удобен, аз не мога да се примиря с толкова малко и еднообразни дрехи. И все пак мисля, че за определени случаи е подходящо да имаме капсула, която да е просто част от целия ни гардероб. Може да е за работа, за спорт, за почивните дни, а през останалото време да си носим и другите дрехи, за да ни е по-интересно. Аз си направих капсула за свободното време, когато излизам на разходка и да свърша някоя задачка или да напазарувам в супермаркета. Тъй като това го правя 1-2 пъти седмично и обикновено е във времето ми за почивка, искам да се облека бързо и удобно, но да не съм прекалено “неглиже”. За тези случаи в капсулния ми кежуъл гардероб съм избрала общо 10 елемента. Те са класически и се съчетават лесно помежду си, удобни са и не отнемат много време за обличане, което всъщност ми осигурява повече време за почивка.  

3. Придържане към един стил или комбиниране на два 

Когато дрехите са в един стил, се комбинират по-лесно помежду си. Това е едно правило, което можеш да нарушаваш, когато си поискаш и така да откриеш личния си стил. Но ако все пак решиш да се придържаш към него, може да сортираш дрехите си по стил (класически, романтичен, спортен, гръндж, бохемски и т.н.) и така по-лесно ще откриеш дрехи, които се съчетават добре една с друга. Когато имам повече време, предпочитам да се заиграя повече и да експериментирам като комбинирам два стила. Забелязала съм, че една бизнес риза ми стои по-добре с дънки, отколкото с панталон от костюм. Харесва ми контрастът между коженото яке и копринената рокля, между скъсаните дънки и елегантните обувки на висок ток. 

4. Мултифункционални дрехи

Мултифункционални за мен са тези дрехи, които не просто могат да се комбинират лесно, но и самите те могат да се носят по различни начини. Любимата ми мултифункционална дреха е една къса рокля от фино плетиво с кройка по тялото и гръцко деколте. Деколтето може да се разтегли настрани и раменете да се оголят (да стане тип “лодка”), може да се захване с брошка на една страна, а роклята може да се набере и да се носи и като блуза. Такива мултифункционални дрехи са по-лесни за съчетаване, могат да се нагласят по различни начини, за да ти стоят по-добре. Други типични мултифункционални дрехи са бялата риза, тъмносините дънки, малката черна рокля. Само малко въображение е нужно, за да намерим поне няколко начина, по които да носим една и съща дреха.

5. Обличане по модните правила

В интернет могат да се намерят много правила за обличане. Много от тях изглеждат демоде, но нищо не пречи да ги пробваме и сами да преценим кои от тях ни допадат и кои не ни подхождат. Ето и някои от тях, към които се обръщам в моментите, в които не знам какво да облека и имам нужда да пробвам нещо различно:

  • колело на цветовете - това е чудесен помощник, чрез който нагледно да видим кои цветове с кои си подхождат, допълват или контрастират
  • не повече от три цвята в един тоалет, по възможност два неутрални и трети за акцент в по-малко количество
  • правило за комбиниране на различни принтове и десени - могат да се съчетават, стига да са в едни и същи цветове (поне частично)
  • пропорции - симетрията винаги е привлекателна за окото, а златното сечение е класика при пропорциите (a+b)/a=a/b. В тази връзка при бизнес костюмите е много лесно да се намерят графики с подходящите дължини на всеки елемент
  • комбиниране на материи - особено полезно, когато сме облечени в монохромен тоалет, защото само разликата в материите е това, което предизвиква визуален интерес
  • метали - ако имаме златисти елементи някъде по себе си, например на чантата, е добре да сме със златни бижута, а ако имаме сребриста тока на колана - със сребърни. Когато реша да смеся металите, което понякога се получава супер интересно, то гледам да е по начин, по който да си личи, че съм го направила нарочно

Това беше втората част от серията ми с постове за предизвикателствата при изграждането на гардероб. Ако ти е била интересна, може да разгледаш и другите две статии по темата:



Коментари

Популярни публикации