Дума на 2020 година - фокус, цели и вдъхновение

През последните няколко години и аз си избирах "дума на годината", която да ме направлява и да ми помага да се фокусирам по-лесно върху целите си. Целта на думата е да обедини не само годишните ти цели, но и да обрисува човека, в който искаш да се превърнеш след като ги изпълниш, твоето по-добро бъдещо Аз. 



Като резултат мога да отбележа, че доста често си спомнях за думата, която избирах в началото на януари всяка година. А сещайки се за нея коригирах поведението си в много ситуации, за да се доближа до избраната от мен персона.


Процесът, който следвам при избора си на дума, е много лесен:
1. Най-напред определям какво искам да постигна, какво ми липсва и какво ми носи радост.
2. След това определям какви ще бъдат приоритетите ми за следвщаите 365 дни във всяка една област от живота ми,
3. Опитвам се да избера 3-4 области максимум, който имат най-належаща нужда от подобрение.
4. Накрая започвам да търся подходяща дума, която да обедини целите ми в тези области и Voilà.

Тази дума се превръща в нещо като мини-мото, което регулира действията ми във всички области, не само в тези, които съм приоритизирала. 



Ако и ти решиш да си намислиш дума на годината, трябва да знаеш, че няма значение дали думата ти ще е дълбокомислена, сложна, многозначна или ще е някоя съвсем простичка и неугледна думичка. Тя си е за теб и ти си знаеш какво значение си вложил в нея и защо си я избрал точно такава,

Най-трудната част за мен е приоритизирането, тъй като искам да постигна голям брой цели във всяка област наведнъж. През последните години, обаче, разбрах, че това е прекалено трудно и рядко се увенчава с успех. Затова през 2020 година смятам малко да променя подхода си.

Сега искам да се съсредоточа само върху няколко области и да си обещая, че първо ще изпълня целите си по тях и само след това, ако имам време или сили, ще продължа и към другите сфери. 



И така, през 2020-та искам да фокусирам енергията си върху следните области: Здраве, Красота и Дом. Затова тази година избирам думата Естетика. Искам да добавя повече красота в ежедневието си, да живея с повече изящност около себе си и да превърна обикновените неща в моменти на наслада. 

Да, думата ми не звучи така, сякаш съм се нагърбила да променям света. Но това не означава, че няма да промени моя. Все пак животът не е само значими събития. Той е низ от малки моменти, които се повтарят всеки ден, но се изнизват неусетно като песъчинки през пръстите ни. И аз ще се съсредоточа върху тези малки прашинки време, за да ги направя специални. 

Това, че ще се съсредоточа върху три области, не значи, че ще пренебгегна останалите. Означава, че усъвършенствайки няколко всъщност ще подобря цялостно начина си на живот, което в последствие ще окаже цялостно положително влияние върху всичко, което правя.

А ти имаш ли дума на годината, която да те вдъхновява и да те направлява? Или планираш целите по различен начин?  

Коментари

Популярни публикации