събота, 12 май 2012 г.

11 основни правила при тренировка у дома


След дълго отлагане най-после реших да започна да спортувам активно. Напоследък все по-рядко се движа, макар да знам, че застояването не е полезно. Освен че се отразява на външния вид, обездвижването отслабва целия организъм и води до влошаване на общото ни здравословно състояние. Когато спортуваш или се движиш по-активно, освен на тялото си, помагаш и на психиката си. Спортът разтоварва много и ни зарежда с нова енергия и положителни усещания.

 За да е полезен за здравето ни даден спорт или определени движения, трябва да се спазват определени правила. В най-добрия случай трябва да ни научи специалист. Аз лично най-много обичам да тренирам в къщи, защото се чувствам най-комфортно, пък и спестявам доста пари от посещения на спортни зали. Най-често си пускам различни тренировки на компютъра и ги изпълнявам в хола. Ако нещо ме затруднява, мога да го превъртя няколко пъти, докато разбера как точно трябва да се направи. Това е едно от предимствата да тренираш у дома. А и винаги можеш да смениш програмата с друга, без да сменяш местоположението си. От всички упражнения, които съм изгледала и изпробвала вече съм си определила любими и такива, които дават резултат при мен. Харесва ми, че сама мога да си комбинирам упражнения от различни източници.

Има обаче някои правила, които са еднакви при всички упражнения, и е изключително важно да се спазват. В противен случай можем сериозно да си навредим. Ето и кои са те: