Чудото хума


Не знам за вас, но аз лично предпочитам домашните маски за лице. Не че не съм доволна от купешките, но ми харесва да знам какви съставки слагам на лицето си. Изпробвала съм най-различни смески, някои от които приличат повече на вещерски отвари, отколкото на разкрасяващи продукти.

Любимата ми съставка си остава хумата. Тя е вид безвредна глина, която се среща във всички краища на България. В народната медицина се използва като лечебно средство - правят се компреси с нея. Може даже и да се пие, но тогава консултацията с лекар е задължителна. Аз я използвам като основна съставка за маските си за лице.

Чувала съм, че хумата се разреждала само с вода и с нищо друго, защото се губели свойствата й. Не знам дали това е вярно, но аз съм доволна от ефекта ѝ, дори ако я смеся с различни съставки. Разбира се, най-добре е първо да се сложи малко на слънце, за да се увеличи ефективността й. Маските с хума "хранят" кожата отвън, защото тя съдържа магнезий, желязо, алуминий и други полезни за човека вещества.. Едни от важните свойства на хумата, заради които се използва в народната медицина са, че абсорбира гной, обновява болните клетки и повишава тяхната жизнеспособност. За това хумата е изключително полезна за хора, предразположени към акне.

Важно е да се знае, че хумата не трябва да се съхранява в метални съдове, защото така губи полезните си свойства. Можете да си вземете хума на бучки и сами да си я стривате, а може и да си я купите на прах от козметичните магазинчета и аптеките. Това чудо на природата струва стотинки, а е изключително ценно. Освен за маски за лице, може да се използва и вместо шампоан. Дори на много опаковки има рецепти. Може да експериментирате и да смесвате хумата с тези съставки, които влияят най-добре на вашата кожа.

А вие използвате ли домашни маски? Ще се радвам, ако споделите някоя рецепта!

Коментари

Популярни публикации